MYOBRACE®
Trangstilling i et barns mund er ikke bare et symptom, men et advarsels tegn på, at barnets kæbe og ansigt ikke udvikles korrekt. Med mere end 25 års omfattende forskning, har Myofunctional Research Co. (MRC) kunne bevise, hvorfor så mange børn har trangstilling.De største syndere som er årsag til trangstilling, er dårlige orale vaner, såsom vejrtrækning og en forkert synketeknik, kombineret med de kræfter vi har i tungen, kinderne og læberne. Ortodonti Service er eneforhandler af Myobrace i Danmark.
MYOBRACE®
Bliv Myobrace CertifiedNu til dags synes de fleste af vores børn at udvikle trangstilling hvorfor deres kæber har tendens til at udvikle sig forkert. Selvom symptomerne på dette allerede viser sig på børn helt ned til tre års alderen, anbefaler tandlæger generelt at vente med en egentlig behandling, indtil barnet er ældre og kan behandles med bøjle og eventuelt ekstraktioner. Dette fordi regulering med bøjle er en effektiv ”mekanisk” måde at rette tænder på og man er ikke bekendt med nogen alternativer, oftest accepterer forældrene den professionelle rådgivning og afventer derfor med nogen form for behandling frem til deres barn er omkring 12 til 14 år gammelt.

Vi ved alle, at det ofte ikke løser problemet permanent selvom man har haft bøjle på og måske også har fået fjernet en tand eller to. Når bøjlen fjernes vil tænderne helt sikkert prøve at finde tilbage til udgangspunktet før reguleringen, hvis man ikke resten af livet går med en retentionstråd, som skal holde tænderne på plads samt en retentionskinne til om natten.

Trangstilling i et barns mund er ikke bare et symptom, men et advarsels tegn på, at barnets kæbe og ansigt ikke udvikles korrekt. Med mere end 25 års omfattende forskning, har Myofunctional Research Co. (MRC) kunne bevise, hvorfor så mange børn har trangstilling.De største syndere som er årsag til trangstilling, er dårlige orale vaner, såsom vejrtrækning og en forkert synketeknik, kombineret med de kræfter vi har i tungen, kinderne og læberne. For at forhindre at mere alvorlige problemer udvikler sig i forbindelse med disse dårlige vaner skal børn med disse symptomer behandles så tidligt som muligt. Tidlig indgriben overfor den dårlige vane vil kunne give resultater, som ikke er muligt, når ansigtet og kæberne er holdt op med at vokse.

MyobraceBaseret på denne forskning, er det Ortodonti Service A/S´s klare opfattelse at det er værd at prøve at hjælpe børnene med at komme af med den dårlige vane de måtte have og dette kan gøres ved brug af et skinne system som er ”state of the art” og hedder Myobrace®. Disse skinner kan korrigere dårlige orale vaner hos børn der vokser, forbedre den dental sundhed samt sikre en korrekt udvikling af kæber/ansigt. Det betyder at ortodontiske problemer kan afhjælpes meget tidligere end med de traditionelle behandlinger og oftest uden behov for bøjler eller ekstraktioner. En omsorgsfuld måde ved hjælp af Myobrace® systemet at sikre barnets naturlige udvikling som tillader børn at udvikle deres genetiske potentiale.

Denne behandling erstatter ikke en tandreguleringsbehandling men disse innovative skinner anvendt i en tidlig alder kan for mange børns vedkommende udvikle gane og kæber således at der bliver plads til tænderne og derfor vil tænderne helt naturligt vokse lige. Traditionel tandregulering er rettet mod at flytte tænder mens Myobrace® systemet bruger et andet princip, at det orale miljø forbedres ved at fjerne de dårlige vaner som forårsager skæve tænder, overbid og underbid. Altså udvikles ansigtet normalt og tænderne falder på plads helt naturligt.

Myobrace® skinner anvendes 1- 2 timer i løbet af dagen samt i løbet af natten. Dette er en fuldstændig smertefri behandling. Behandlingen bør prøves hurtigst muligt hvis man allerede kan se at barnet eventuelt er luftånder, har åbent bid, læsper, har trangstilling, over- eller underbid.

MyobraceHvis barnet har et af ovenstående symptomer vil en behandling med Myobrace® være første skridt på vejen til at få udviklet kæbe og underansigt optimalt og ofte har studier vist at det ikke nødvendigvis ender med brackets i teenageårene men hvis man er observant nok og går i gang når symptomerne er opstået kan mange børn reddes fra de omfattende reguleringsbehandlinger.

En mulighed som måske kan få mange børn på vej til et smukt smil uden bøjle.
Ortodonti Service A/S
Hørkær 2
DK-2730 Herlev

Bestil varer 24 timer i døgnet